Common-rail Chiptronic wordt gebruikt voor het tunen van Common-rail systemen van onder andere de merken: BMW, Mercedes, Alfa, Lancia, Fiat, Iveco, Ford, Honda, Opel, etc.
Door Chiptronic wordt de inspuitdruk die iedere injector normaal aangeboden krijgt verhoogd. Door nu in real-time de motorlast te berekenen is Chiptronic in staat om deze motorlast ook in real-time te wijzigen door de druk in de common-rail te wijzigen. De totale ingespoten hoeveelheid diesel bepaalt immers het motorvermogen.
Ons systeem werkt met curve-mapping en rekent uit de wat de toename in druk mag zijn. De systemen werken met een max. pressure protection, die er voor zorgt dat de maximaal-druk in het common-rail systeem de toelaatbare maximale waarde van de raildruk niet overstijgt. Ons systeem is hierdoor zelfs in staat om zonder einddruk-verhoging een aanmerkelijke vermogens toename te bereiken, iets wat voor een analoog systeem niet realiseerbaar zou zijn.
Het programma wordt verder digitaal met een zogenaamde "watchdog" bewaakt zodat een zorgeloze en veilige vermogenstoename wordt bereikt zonder de injectoren en het rail-systeem te overbelasten.
Hierdoor worden vermogenstoenames bereikt van 20 tot 56 pk
zonder turbodruk-verhoging!
|