Terug naar home
Wat is Chiptronic
Chiptronic Bestellen
De toepassingen en mogelijkheden van Chiptronic
Het inbouwen van Chiptronic
Chiptronic voor wagenparkbeheerders
Garantie
Contact met Chiptronic
Inloggen op Chiptronic.nl
Waar wordt Chiptronic toegepast

Chiptronic kan worden toegepast in dieselmotoren met een direct ingespoten brandstofsysteem. De volgende brandstofsystemen zijn geschikt voor Chiptronic:

  • Common-rail
  • Pompverstuivers
  • VP44 Hoge druk brandstofpompen
  • VP37 Hoge druk brandstofpompen

Hieronder kunt u de keuze maken tussen deze brandstofsystemen om meer te lezen over de exacte werking.


Maak uw keuze voor meer uitleg

Common-rail

  Pompverstuiver   VP44 pomp   VP37 pomp

Kies uw voertuig
Wij houden een grote lijst met voertuigen bij. De voertuigen die in deze lijst staan hebben bij ons op de testbank gestaan om het standaard en het optimaal vermogen te kunnen meten. Aan de hand van deze gegevens kunt u zien wat Chiptronic met uw auto kan doen. Maak hieronder de keuze uit uw merk. Staat uw voertuig niet in onze lijst? Geen nood, aan de rechterzijde kunt u een verzoek indienen om alsnog te achterhalen wat Chiptronic met uw voertuig kan doen.

Alfa

  Ford   Lexus   Seat
Audi   Honda   Mazda   Skoda
BMW   Hymer   Mercedes   Smart
Cadillac   Hyundai   Mini   Ssangyong
Chevrolet   Isuzu   Mitsubishi   Suzuki
Chrysler   Iveco   Nissan   Tata
Citroën   Jaguar   Opel   Toyota
Dacia   Jeep   Peugeot   Vauxhall
Dethleffs   Kia   Renault   Volkswagen
Dodge   Lancia   Rover   Volvo
Fiat   Landrover   Saab   Subaru
LDV Maxus   LTI   Mahindra    

Chiptronic voor Common-rail voertuigen

Common-rail Chiptronic wordt gebruikt voor het tunen van Common-rail systemen van onder andere de merken: BMW, Mercedes, Alfa, Lancia, Fiat, Iveco, Ford, Honda, Opel, etc.

Door Chiptronic wordt de inspuitdruk die iedere injector normaal aangeboden krijgt verhoogd. Door nu in real-time de motorlast te berekenen is Chiptronic in staat om deze motorlast ook in real-time te wijzigen door de druk in de common-rail te wijzigen. De totale ingespoten hoeveelheid diesel bepaalt immers het motorvermogen.

Ons systeem werkt met curve-mapping en rekent uit de wat de toename in druk mag zijn. De systemen werken met een max. pressure protection, die er voor zorgt dat de maximaal-druk in het common-rail systeem de toelaatbare maximale waarde van de raildruk niet overstijgt. Ons systeem is hierdoor zelfs in staat om zonder einddruk-verhoging een aanmerkelijke vermogens toename te bereiken, iets wat voor een analoog systeem niet realiseerbaar zou zijn.

Het programma wordt verder digitaal met een zogenaamde "watchdog" bewaakt zodat een zorgeloze en veilige vermogenstoename wordt bereikt zonder de injectoren en het rail-systeem te overbelasten.

Hierdoor worden vermogenstoenames bereikt van 20 tot 56 pk
zonder turbodruk-verhoging!


Chiptronic voor Pompverstuivers

Chiptronic voor pompverstuivers, onder andere gebruikt in de merken: Volks-wagen, Audi, Ford, Seat en Skoda.

De tuning van dit injectiesysteem komt tot stand door het aanbrengen van een originele VAG-adapterset, tussen de cylinderkop-injectoren-aansluiting en het motormanagement systeem.

Door Chiptronic wordt elke injector d.m.v. real-time puls-stretching van een langere inspuittijd voorzien. Het systeem is geheel digitaal waardoor elke inspuitcyclus apart wordt berekend en de injectoren hardware-matig met extra drivers worden aangestuurd.

Ook dit programma wordt digitaal met een zogenaamde "watchdog" bewaakt zodat een zorgeloze en veilige vermogenstoename wordt bereikt zonder de injectoren en het rail-systeem te overbelasten.

Hierdoor worden vermogenstoenames bereikt van 18 tot 42 pk
zonder turbodruk-verhoging!


Chiptronic voor VP44 hoge druk brandstofpompen

De Chiptronic methode die wordt gebruikt voor het tunen van de VP44 brandstof-pomp, gebruikt door o.a. BMW (136 pk), Audi 2.5 TDI, Opel Di/DTi/DTH, Saab Tid, Ford e.a.

De VP44 heeft het mogelijk gemaakt om onder nog hogere drukken brandstof te injecteren, en is eigenlijk een tussenloper tussen de bekende VP37 pomp die voornamelijk in de VW TDI zijn toepassing heeft gehad. Door de opmars van het Common-rail systeem is de VP44 pomp verdrongen. Weinig automobiel-fabrikanten zullen daarom nu nog gebruik maken van deze pomp.

Door toepassing van Chiptronic wordt de CAN-bus-lus van de toevoerleiding naar de brandstofpomp onderbroken, digitaal bewerkt en gewijzigd. Na de wijziging wordt dit signaal weer terug gezet op de CAN-bus-lus en aan de radiaal brandstofpomp aangeboden. Het systeem is geheel digitaal waardoor elke motorbelasting apart wordt berekend.

Hierdoor worden vermogenstoenames bereikt van 18 tot 42 pk
zonder turbodruk-verhoging!


Chiptronic voor VP37 brandstofpompen

Chiptronic die wordt gebruikt voor het tunen van voertuigen uitgerust met een VP37 brandstofpomp onder andere gebruikt bij de VAG-groep, BMW en Ford-motoren.

Er wordt gebruik gemaakt van een originele adapterstekker die tussen de brandstofpomp wordt gemonteerd. Vermogenstoename vindt plaats door wijziging in de terugkoppelings-signalen van de pomp naar het motormanagement

Door de ingeregelde Dieselchip worden vermogenstoenames bereikt van 21 tot 56 pk zonder turbodruk-verhoging!


Montagetijden Chiptronic

De montage tijden van Chiptronic worden terug gebracht tot een absoluut minimum, immers het werk is reeds in de fabriek gedaan. De dealers van Chiptronic en inbouwstations hoeven hierdoor geen (dure) arbeidstijden te inves-teren in opleidingen e.d. Ook de aanschaf van veel al dure apparaten en gereedschappen wordt met ons systeem overbodig. Door middel van originele connectoren wordt een korte montagetijd gerealiseerd.

Reacties van gebruikers
Pegeuot Boxer - 109HP
Mercedes Sprinter - 110HP
BMW 530d - 184HP
Toyota Landcruiser D4D - 163HP
... Lees meer



Vraag specs aan
Aanhef:
Naam:
E-mail:
Merk:
Type:
Kenteken: